twee nachten zonder slaap

22 juli 2014

Zondag 20 juli .

Om half 9 kwamen we aan op schiphol. Na een beetje zoeken en sleuren met de tassen kwamen we aan bij de incheck . We checkten in en gaven onze koffers af inclusief de koffer met de jongleerballetjes. Toen we in het vliegtuig zaten werden we verzorgt met eten en een schermpje voor muziek en films.

Maandag 21 juli.

We komen aan op het vliegveld van Istanbul en moeten gelijk een visum kopen omdat we die dag een tour gingen doen door Istanbul. nadat we dat hadden gedaan gingen we naar de Starbucks op het vliegveld. Toen we daar aankwamen lagen er al heel veel mensen te slapen in de grote stoelen en uiteindelijk hebben we dat ook even gedaan. Toen het tijd was voor de tour werden we geroepen en liepen we met ze allen naar de bus . het eerste wat we gingen doen was ontbijten (wat wij al hadden gedaan en gelukkig maar want het was niet erg veel). Daarna liepen we naar de Moskee. Toen we door de poort gingen zag ik plaatjes van hoe je gekleed moest zijn en laten we zeggen dat ik er niet echt toepasselijk uitzag met mijn losse haren en korte broekje. Maar gelukkig waren er meer toeristen die rondliepen in korte broekjes en hempjes. We kregen een hoofddoek om en als je blote benen of schouders had (ik dus) kreeg je nog een jurk/pak erbij. Daarna gingen we naar een ondergrondse tempel . heel erg mooi maar wel een beetje saai want er was geen informatie ofzo. Daarna hadden we 'lunch' . Ik zet het tussen haakjes omdat gehaktballetjes, aardappelen en cola niet echt normaal zijn (in nederland) als lunch. Daarna gingen we nog naar een paleis maar wij waren zo moe dat we er alleen op een terrasje hebben gezeten. heel informatief dus :P . Daarna gingen we terug naar het vliegveld . Daar werden we opgehaald door een bus en daarmee gingen we naar het vliegtuig. Toen we in Rwanda waren sliepen we in een hotel. Niet erg mooi (douche was alleien koud en daar kwam een klein straaltje uit) maar het was te doen .

Dinsdag 22 juli.

We werden vanochtend wakker in het hotel. We maakten ons klaar en we douchten (logisch want we zaten al twee dagen in dezelfde kleren) onder een ijskoude douche. Daarna gingen we naar het ontbijt waar we een omelet en brood hadden. Daarna gingen we inpakken en wachten tot dat Jain Pierre ons ophaalde. Toen reden we naar het 'halaluja' huis en pakten we uit en nu zitten we hier met ze allen een beetje te praten en fruit te eten .

Liefs Dagmar .

1. Froukje de Vries:
    22 juli 2014
    Leave minsken, ik bin hiel benijd wat jimme noch mear tsjinkomme behalve in iiskâlde dûs. Ik winskje jimme in soad súkses en ik sjoch út nei jimme avontoeren op de blog.
    Groetnis, Froukje