Splendid!!

11 augustus 2014 - Muhanga, Rwanda

9 augustus

Vandaag hadden we een beetje een luie dag. Trude en ik hebben nog een ommetje gemaakt rond de heuvel waar de kerk op staat. Die noemen ze dus Zion Hill. Ook de school, nursery school, houtwerkplaats en de kantoren staan hier.

Tegen het eind van de middag hebben we ons getracteerd op een bezoekje aan het restaurant Splendid in Muhanga. Samuel, de accountant die hier regelmatig even binnenwipt had een taxi voor ons geregeld. Hij zou ons er eerst naar toebrengen maar hij kwam erachter dat hij ook de salarissen nog moest uitbetalen. Nou ja dat heeft uiteraard prioriteit.

Over onze belevenissen in restaurant Splendid zou ik een boek kunnen schrijven. We hebben in ieder geval erg gelachen. We kregen een plek toegewezen op de eerste verdieping met uitzicht over Muhanga. We arriveerden om plm 5 uur. De kaart zag er veelbelovend uit. Dus meteen besteld. Trude en ik hadden rode wijn besteld en de ober kwam na een kwartier aanzetten met een kartonnen doos met 5 liter witte wijn. Nou ja, dan maar witte wijn uit een pak. Na een kwartier kwam de cola voor Judith en weer een kwartier later de sprite voor Dagmar. De tijd verstreek en verstreek zonder dat er iets gebeurde. Wel werd er via de intercom en live druk geroepen, zeg gerust geschreeuwd tussen het personeel boven en beneden.

Om half 7 (!) kwam de ober met de pizza's voor Trude en Dagmar. Toen kwam de mededeling dat de lasagne die Judith besteld had niet voorradig was (na anderhalf uur). We gingen de humor er steeds meer van inzien. Toen Judith alsnog voor de vis gekozen had werd die na 5 minuten al geserveerd. Het slotstuk was de kip curry met rijst en gebakken aardappels. Dit was echt een heel bijzondere kip want ze bestond alleen uit botten. Ik kreeg het niet voor elkaar er een stukje kip vanaf te plukken. Duidelijk een geval van heel veel vlieguren. Inmiddels stond de taxi al weer voor de deur en de ober werd steeds maar nerveuzer. Wij kregen echt de slappe lach van deze Fawlty Towers achtige sketch.

Restaurant Splendid, een aanrader voor degenen die ooit eens een een hapje wil eten in Muhanga inclusief entertainment.

Ah het weer: een lekker buitje rond middernacht. Hebben de boeren hier wel verlet van.

Oant sjen

Bodes

1. Christina:
    12 augustus 2014
    Mooi verhaal hoor Bodes. Heel beeldend vertelt!
  2. Jan&Femmie:
    13 augustus 2014
    Hej Hoi Trude! Vandaag op een van de laatste "vakantie" dagen, dat zijn de dagen die je thuiswerkt maar nog niet hoeft te melden, lees ik via de mail jouw reisverhalen. Ik ben nog lang niet uitgelezen en ben met splendid begonnen, maar geniet ervan. Met een hartelijke groet vanuit Nederland!